Homemagia Felira12RegisztrációKapcsolatBelépés

Mágiahasználat Anwarionon


Anwarion nem használ különböző pontrendszereket!

Anwarion világában létezik a mágia, ám azoknak száma, akik képesek is ténylegesen varázslatokat használni, igen kevés. Sokkal valószínűbb, hogy szemfényvesztőkkel, füvesasszonyokkal vagy egyszerű igehirdetőkkel találkozik a közember, mint valódi varázslóval, boszorkánnyal vagy pappal. A mágia útján járni pedig mindig rögös. Maga a folyamat, míg eljut addig az egyszeri halandó, hogy a varázserejét használni képes legyen, igen hosszú, kemény és olykor kegyetlen tanulási folyamat, épp ezért egyáltalán nem jellemző, hogy valaki képes legyen több mágia-ágat keverni. Varázsolni ráadásul rendkívül kimerítő folyamat, megterhelő az elmének, és olykor a testnek is. A mágia sosem kényelmi eszköz! Tékozolni azért, hogy könnyebbé tegyük az életet, igen felelőtlen dolog, hisz minden cseppnyi hatalomnak megvan az ára. Kisebb varázslatok esetében ez pusztán mentális kimerülés, de ha valaki egy komolyabb, erősebb, tartósabb hatású varázslatot akar véghezvinni, annak bizony fizetnie kell érte!

Kisebb varázslatnak számítanak: Sérülést (nem azonnali halált) okozó harci varázslatok, részleges sebzést felfogó vagy védő varázslatok,kisebb csoportra ható egyszerű illúziók, egy-egy személy ideiglenes mentális befolyásolását célzó varázslatok, kisebb csoportra ható áldások, egy-egy személyre ható átkok. Ezekből egy harc vagy kommunikáció folyamán többet is ellőhet egy karakter, szép lassan fogja kimeríteni az erejét.

Erősebb varázslatnak számítanak: Egy ütésből súlyos sérülést okozó harci varázslatok, teljes védelmet adó burkok, nagyobb csoportra is ható összetett, több érzékszervet érintő illúziók, csoportok hosszabb idejű mentális befolyásolását célzó varázslatok, tömegek áldása, falvakra kiterjesztett átkok. Ezekből elég egyet, legfeljebb kettőt alkalmaznia a mágiahasználónak, és teljesen elveszti minden mentális erejét, s ezzel a varázshasználó is sebezhetővé válik (fáradt, lassul, kimerül, elpattannak kisebb erek itt-ott), ráadásul ereje pótlása sem egy hosszú alvás lesz pusztán! Ezen varázslatok általában több „körig” is eltartanak, s kizárnak minden más cselekedetet!

A leghatalmasabb mágiák: Bármilyen idézés (démon, angyal, sárkány, Aslan), a terület tényleges anyagi megváltoztatására irányuló mágia (ha Mohamed nem megy a hegyhez… akkor az entek háborúba mennek) már olyan hatalmas, hogy valóban nem ingyen adják. Áldozati szertartást, rituálékat kell tartani azért, hogy ezek sikeresek legyenek, s a szellemek/istenek/elemi erők nem elégszenek meg olyan áldozattal, amire „amúgy sincs szüksége” a varázshasználónak! Ők szabják meg az árat, s épp ezért ilyenkor minden varázshasználó karakter játékosának érdemes jeleznie az adminisztrátoroknak, hogy pontosan mi célból és mit szeretne megidézni/megváltoztatni! Abban az esetben hajthatja végre a rituálét, ha a kiszabott árral, a megfelelő nyugodt környezettel, netán megfelelő oltárral és eszközökkel is rendelkezik.

A permanens, karakterekre ható mágia mindig két játékos kölcsönös beleegyezésén kell, hogy alapuljon (kivéve, ha az áldozat vakon sétál be egy csapdába, és menthetetlen mód kijátssza a vesztét). Amennyiben ez létrejön, a mágia feloldásának lehetőségét biztosítania kell annak, aki a hatást gyakorolja. A szenvedő karakter játékosa ilyenkor PM fordulhat a domináns fél játékosához, hogy kijátszott szabadulási kísérletének vagy kutatásainak eredményéről tájékozódjon.